Jak przeprowadzić proces transformacji cyfrowej w HR-ach ? W dynamicznie rozwijających się firmach elektroniczne teczki pracownicze stają się kluczowym narzędziem w zarządzaniu procesami HR, umożliwiając centralizację i szybki dostęp do dokumentacji personalnej. Automatyzacja tych procesów nie tylko redukuje koszty operacyjne, ale także minimalizuje ryzyko błędów związanych z ręcznym przetwarzaniem dokumentów.
Dodatkowo e-teczki zwiększają bezpieczeństwo danych poprzez zaawansowane mechanizmy ochrony, takie jak szyfrowanie i kontrola dostępu, co jest zgodne z przepisami o ochronie danych osobowych.
Wprowadzenie takich rozwiązań pozwala działom HR skupić się na strategicznych aspektach zarządzania personelem, zamiast na czasochłonnych zadaniach administracyjnych. Aby dowiedzieć się więcej o efektywnym wdrażaniu e-teczek i optymalizacji obiegu informacji pracowniczych, zapraszamy do udziału w naszym webinarium poświęconym nowoczesnym metodom zarządzania dokumentacją HR.
Podczas webinarium zostaną przedstawione szczegółowe informacje:
Jak krok po kroku przeprowadzić proces digitalizacji akt osobowych?
- Jaki skład powinien mieć zespół projektowy?
- Czy zaczynać od skanowania akt osobowych?
- Dlaczego zmieniając postać akt warto zrobić audyt RODO?
- Jak wybrać e-teczkę i czy warto, żeby był to inny system niż kadrowo-płacowy?
- Czy można rozbudować e-teczki o dokumentację osób zatrudnionych na zleceniach oraz B2B?
- Jak zaplanować zmianę, czy można etapami przechodzić na e-teczki?
- Co zrobić z archiwalnymi aktami osobowymi pracowników?
- Jakie obowiązki w stosunku do załogi wiążą się z procesem elektronizacji dokumentacji pracowniczej?
- Jakie znaczenie mają inne rodzaje dokumentacji w takim procesie, np. z obszaru czasu pracy czy absencji?
- Czy przechodząc na e-teczki warto pomyśleć także o elektronicznym podpisywaniu umów?
- Czy e-teczka powinna być zintegrowana z pulpitem pracowniczym?
- Czy proces digitalizacji wiąże się z obowiązkiem złożenia ZUS RIA?
- Czy przechodząc na e-teczki można wprowadzić podczęści w aktach osobowych?
- Co w procesie digitalizacji zrobić z dokumentacją dotyczącą ZUS, PIT, PPK?
- Jak zapewnić dostęp do e-teczek załodze, czy udostępniać ją w pulpitach pracowniczych?
Prowadzący
Łukasz Prasołek – ukończył z wyróżnieniem wydział prawa UW oraz studia podyplomowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Organizacji w SGH, a także dwustopniowe studia dla IOD w WSB Merito, a więc łączy wiedzę z prawa pracy z zagadnieniami ochrony danych osobowych. W latach 2003-2006 pracownik Departamentu Prawnego Głównego Inspektoratu Pracy, specjalizujący się w praktycznych aspektach czasu pracy i czasu pracy kierowców, a w latach 2006-2015 pracownik Izby Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i Spraw Publicznych Sądu Najwyższego. Od 2016 r. prowadzi własną działalność gospodarczą Nowoczesne Kadry Łukasz Prasołek, a także jest wspólnikiem zarządzającym w Spółce Praktyczne Szkolenia Prasołek & Sawicki sp.j. Jest autorem książek dotyczących czasu pracy i dokumentacji pracowniczej wydawanych przez C.H. BECK oraz współautorem komentarzy naukowych do ustaw o systemie ubezpieczeń społecznych, zasiłkowej, wypadkowej oraz o emeryturach i rentach z FUS. Jest również stałym współpracownikiem Dziennika Gazeta Prawna.
Od 2019 r. zajmuje się elektronizacją dokumentacji pracowniczej i jest współautorem oraz redaktorem merytorycznym jedynego w Polsce podręcznika opisującego proces elektronizacji dokumentacji pracowniczej. Audytuje dostawców e-teczek oraz pomaga działom HR w przygotowaniu projektów przejścia na elektroniczną dokumentację pracowniczą.