W związku z wejściem w życie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) dotyczącej przejrzystości wynagrodzeń, pracodawcy muszą dostosować swoje działania w celu spełnienia nowych obowiązków z niej wynikających. Dzięki dyrektywie możliwe jest stworzenie mechanizmów mających na celu przeciwdziałanie luce płacowej oraz zapewnienie równości wynagrodzeń między kobietami i mężczyznami. Na naszym webinarze dowiecie się jak przygotować się do tworzenia transparentnych (przejrzystych, sprawiedliwych i zrozumiałych dla pracowników) systemów wynagrodzeń, jakie są kluczowe cele i obowiązki wynikające z nowych przepisów oraz w jaki sposób pracodawcy powinni się do nich przygotować.
- Od czego zacząć proces wdrażania transparentności wynagrodzeń w organizacji?
- Czy konieczne są opisy stanowisk pracy?
- Jak określić kategorie zaszeregowania stanowisk?
- Jak wyznaczyć poziomy wynagrodzenia dla poszczególnych kategorii?
- W jaki sposób zdefiniować schemat wynagradzania?
- Jakie są zasady premiowania obowiązujące w firmie?
- Które benefity należy dodać do systemu wynagradzania
- Czy trzeba aktualizować regulamin wynagradzania?
- Czy należy zlikwidować premie uznaniowe?
- Jak przygotować komunikację zmian w systemie wynagradzania do organizacji?
Prowadzący Joanna Liksza i Łukasz Prasołek
Joanna Liksza: wykładowczyni z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na stanowiskach menedżerskich w organizacjach krajowych i międzynarodowych. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii Leona Koźmińskiego (MBA). Trenerka biznesu. Wykładowczyni na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Liderka Klubu Compensation and Benefits Uczelni Łazarskiego.
Redaktorka naukowy publikacji Wolters Kluwer
- „Budowa systemu wynagrodzeń. Teoria i praktyka” (2020),
- „Benefity. Jak budować atrakcyjną ofertę dla pracowników” (2021),
- „Nowa rzeczywistość. Jak zmieniają się organizacje i oczekiwania pracowników” (2021),
- “Przejrzystość wynagrodzeń. Jak przygotować organizację do wdrożenia dyrektywy o transparentności wynagrodzeń” (2024).
Specjalizuje się w zarządzaniu efektywnością organizacji, wynagrodzeniach oraz budowie, organizacji i transformacji działów HR.
Łukasz Prasołek – ukończył z wyróżnieniem wydział prawa UW oraz studia podyplomowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Organizacji w SGH, a także dwustopniowe studia dla IOD w WSB Merito, a więc łączy wiedzę z prawa pracy z zagadnieniami ochrony danych osobowych. W latach 2003-2006 pracownik Departamentu Prawnego Głównego Inspektoratu Pracy, specjalizujący się w praktycznych aspektach czasu pracy i czasu pracy kierowców, a w latach 2006-2015 pracownik Izby Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i Spraw Publicznych Sądu Najwyższego. Od 2016 r. prowadzi własną działalność gospodarczą Nowoczesne Kadry Łukasz Prasołek, a także jest wspólnikiem zarządzającym w Spółce Praktyczne Szkolenia Prasołek & Sawicki sp.j. Jest autorem książek dotyczących czasu pracy i dokumentacji pracowniczej wydawanych przez C.H. BECK oraz współautorem komentarzy naukowych do ustaw o systemie ubezpieczeń społecznych, zasiłkowej, wypadkowej oraz o emeryturach i rentach z FUS. Jest również stałym współpracownikiem Dziennika Gazeta Prawna.
Od 2019 r. zajmuje się elektronizacją dokumentacji pracowniczej i jest współautorem oraz redaktorem merytorycznym jedynego w Polsce podręcznika opisującego proces elektronizacji dokumentacji pracowniczej. Audytuje dostawców e-teczek oraz pomaga działom HR w przygotowaniu projektów przejścia na elektroniczną dokumentację pracowniczą.